понеділок, 13 липня 2020 р.

Черкаська центральна міська бібліотека для дітей представляє голосні читання «Найкращі казки для дітей»


Казка про рибку
Рибка Соня жила в морській гавані біля піщаного острова. У неї була велика сім'я - бабуся і дідусь, мама і тато, три сестрички і два братика. Соня дуже любила свою родину. Іноді вона не цінувала своїх родичів. Могла накричати на брата, посваритися з сестрою, не розмовляти з мамою і татом. Але потім Соня обов'язково мирилася з усіма членами сім'ї.
Посеред ночі Соня прокинулася і зрозуміла, що почався ураган. Папа поплив до доньки і сказав, що потрібно терміново ховатися глибоко в пісок, чекати, поки хвилі вщухнуть. Всією родиною вони опустилися на саме дно і сховалися в водоростях під піском. Але Соню все одно підхопила стихія, і сильна морська течія віднесла далеко у море. Рибка бачила, як тато намагався наздогнати її, але водна стихія була сильніше. Соня закрила очі.
Коли рибка відкрила очі, вже настав день. Вода була спокійною, хвилі тихими. Соня озирнулась навколо і зрозуміла, від піщаного острова її віднесло далеко. Потрібно було повернутися назад, але хто захоче допомагати такій маленькій і незначній персоні, як вона?
Тому рибка вирішила, потрібно брехати іншим рибкам про себе. Тоді вона швидше досягне мети. Соня побачила рибу, яка була більше неї в 3-4 рази. Помаранчева, смугаста риба мчала на Схід - саме туди потрібно було Соні.
- Шановна, шановна, - звернулася до риби Соня своїм тоненьким голоском. - Чи можете ви мені допомогти?
- Чим саме, дитя? - промовила рибка і зупинилася.
- Я модель і поспішаю на показ мод. Мені дуже терміново потрібно на Схід. Я дуже значуща персона.
- Звичайно, чіпляйся плавником за мій плавник. Я допоможу тобі! - сказала помаранчева риба, і вони поплили. Соня дуже раділа тому, що вона вигадала про себе таку легенду. І була рада отримати допомогу риби. Але не встигнувши відплисти далеко, її рятівниця почала задавати багато запитань.
- Модельна кар'єра - це ж казка про рибку! Як же пощастило тобі! Розкажи, коли ти почала брати участь в показах мод?
- Через три місяці після мого народження.
- Хм. Невже в моделі беруть з такого раннього віку?
- Ну ... - Соня забарилася. - Або трохи пізніше. Не пам'ятаю.
- А де ж ти вчилася?
- У школі моделей. Біля материка в Сході.
- Не знала, що там є школи моделей, - знову засумнівалася помаранчева риба. А після стала задавати все більше і більше питань. І з кожним разом легенда Соні була все більш неправдоподібною. Нарешті риба зрозуміла, що Соня обманює. Вона зупинилася і скинула брехунку зі свого плавця.
Соня залишилася одна і була дуже засмучена. Та скоро вона побачила ще одну рибу, яка пливла на Схід. Фіолетова, тоненька, але дуже швидка.
- Чекайте, чекайте! - сказала Соня рибі.
- Що ви хотіли? Мене звуть риба Фіолет, а Вас?
- Я Сонетта! Співачка зі Сходу! І я спізнююся на важливий благодійний концерт. Не могли б ви допомогти мені?
- Звичайно! - сказав Фіолет, і вони вирушили в дорогу. Вже через п'ять хвилин риба попросила заспівати пісню, Соня розгубилася, і її вивели на чисту воду.
Вона знову залишилася одна посеред моря. Довго ще Соня вигадувала різні історії про себе, щоб зрадити собі значущості та здаватися кимось, ким вона не є насправді. Але кожен раз її викривали, а після цього залишали одну. Незабаром всі риби знали про те, що Соні не можна довіряти. Чутки про неї поширилися дуже швидко.
Уже вечоріло, і рибка боялася залишитися в море вночі одна. Але в цей момент до неї підплив дельфін. Гарний, плавний, привітний дельфін привітався першим.
- Привіт, рибка. Хіба це не ти брешеш всім на своєму шляху?
- Привіт, дельфін. Напевно, саме я. Хто розповів тобі про мене?
- Всі риби перешіптуються про це. Всіх цікавить, навіщо ти брешеш, хто ж ти насправді. Адже зазвичай брешуть ті, кому є приховувати щось погане. Що ж поганого приховуєш ти?
- Нічого поганого! Нічого. Просто я загубилася, моя сім'я на Сході. Але все риби виглядають такими діловими, мені здавалося, якщо я скажу правду, ніхто мені не допоможе.
- Яка дурість! Щирість - кращий спосіб змусити інших допомагати тобі. Якщо розумієш, що хтось бреше, довіра відразу зникає. А ось правду завжди можна зрозуміти і прийняти. Давай я допоможу тобі дістатися на Схід до сім'ї!
Так рибка Соня потрапила додому. Тато і мама дуже хвилювалися за дочку і шукали її увесь день. Коли вона приплила додому, вся сім'я була дуже щаслива і вдячна дельфіну.

Немає коментарів:

Дописати коментар