понеділок, 10 квітня 2023 р.

Цікаві факти про сузір’я.

Незважаючи на те, що сузір’я, як стверджують вчені, являють собою лише візерунки на нічному небі, утворені особливо яскравими зірками, деякі люди вірять у те, що вони впливають на їх життя. Так, власне, і зародилася астрологія, адже ще з давніх часів людство дивилося вночі на небо, а уява послужливо перетворювало розсип яскравих точок в цілі картини. І хто скаже, що нічне небо не чудово?

В різний час року ми можемо побачити різні сузір’я. Це спричинено обертанням Землі навколо Сонця.
Всього на небі 88 сузір’їв. Ті з них, що видно в Північній півкулі нашої планети, не видно у Південному, і навпаки.
Багато хто з зірок, візуально розташованих в одному сузір’ї, насправді розділені неймовірними відстанями.
Так як і галактики і зірки безперервно рухаються, сузір’я теж поступово змінюють свій вигляд і спотворюються. Але на те, щоб це було помітно неозброєним поглядом, будуть потрібні десятки і сотні тисяч років.

У сузір’ї Овна є зірка під назвою Мезартим. Вона відома тим, що стала першою подвійною зіркою в історії, відкритої за допомогою телескопа.
Деякі «зірки» у складі сузір’їв насправді є цілими їх скупченнями. Наприклад, Гияди і Плеяди, які входять до складу сузір’я Тельця. Так як вони розташовані дуже далеко, нам вони здаються лише зірками.
Багато сузір’я згадуються ще у творах античних письменників і поетів.
Сузір’я Риби примітно тим, що однією з «зірок» в його складі насправді є спіральна галактика зразок нашого Чумацького шляху, причому вона є найбільшою спіральною галактикою з усіх, що з Землі можна спостерігати «плиском».
Давньогрецький вчений Птолемей склав атлас зоряного неба близько 2200 років тому. Він описав 48 сузір’їв з 88, відомих в наші дні.
Астрономи-любителі краще за інших знають, що сузір’я на небі аж ніяк не нерухомі. В середньому за добу вони зміщуються на 1 градус.
Всі 12 зодіакальних сузір’їв видно на небі протягом усього року.
Сонце знаходиться в сузір’ї Змієносця в кінці листопада — початку грудня. Проте, традиційна астрологія не завжди зараховує його до зодіакальних. Іноді, втім, його вважають 13-м із них.
Яскраве і добре помітне сузір’я Оріона особливо виділялося в культурі та міфології різних народів, і згадувалося частіше, ніж інші.
У сузір’ї Лева є зірка під назвою Регул. Вона випромінює приблизно в 160 раз більше світла, ніж наше Сонце.
До складу Великої Ведмедиці входить 10 сузір’їв поменше, а до складу сузір’я Геркулеса — цілих 19.
Вперше деякі сузір’я були виділені в зодіакальну групу ще вченими Давньої Греції.
Однією з зірок у сузір’ї Водолія є кульове зоряне скупчення, що складається приблизно з 150.000 світил.
Центр Чумацького Шляху розташовується в сузір’ї Стрільця.
Дві «зірки» в сузір’ї Ковша насправді є галактиками.
Знаменитий астроном Гершель відкрив планету Уран за допомогою спостереження за зірками із сузір’я Близнюків.
Найменш яскравим з усіх зодіакальних сузір’їв є сузір’я Рака, так як воно складається тільки з не дуже яскравих зірок.
Самим яскравим і помітним у Південній півкулі сузір’ям є Південний хрест. Його зображення можна побачити на прапорах Нової Зеландії і Австралії (цікаві факти про Австралію).
Сузір’я Гідри є найбільшим, воно займає близько 3% усього нічного неба.
У сузір’ї Водолія знаходиться найхолодніша з відомих людству зірок.
У минулі часи астрономи включали сузір’я Ваги до складу сузір’я Скорпіона, але пізніше вони їх розділили.

Немає коментарів:

Дописати коментар