четвер, 7 квітня 2022 р.

#всесвітній_день_здоров'я

Черкаська центральна міська бібліотека для дітей представляє фольклорні посиденьки "Українські прислі’я та приказки про здоров’я'.
Здоров’я — це безцінне багатство людини, від якого залежить вся її життєдіяльність🙂. Ніякі досягнуті цілі в житті не приносять повного щастя, якщо немає здоров’я. 🙂🙂🙂Тому дуже важливо вести здоровий спосіб життя, не дивлячись на вік.
День здоров'я — саме час нагадати усім: про свій організм і своє самопочуття треба піклуватися постійно.🙂🙂🙂
Часом влучний короткий вислів — більш ємкий, ніж наукове визначення. Коли не вистачає слів, можливо, доречним буде використання оригінальних, перевірених століттями коротких, але глибоких за змістом приказок і прислів’їв, цих своєрідних "формул" здоров’я.
Українські прислі’я та приказки про здоров’я
Аби зуби, а хліб буде.
Без здоров’я нема щастя.
Бережи здоров’я змолоду, а честь під старість.
Бережи одежу знову, а здоров’я змолоду.
Бережи одяг, доки новий, а здоров’я — доки молодий.
Бережи честь змолоду, а здоров’я під старість.
Було б здоров’я, а все інше наживемо.
В здоровому тілі — здоровий дух.
Весела думка — половина здоров’я.
Вартість здоров’я знає лише той, хто його втратив.
Веселий сміх – це здоров’я.
Гіркий тому вік, кому треба лік.
Глянь на вигляд і про здоров’я не питай.
Гнила дошка цвяха не приймає.
Дай, боже, віку довгого, щастя доброго, талан у голови, долю під боки, а здоров’я хай укриває.
Держи голову в холоді, брюхо в голоді — і будеш здоров.
Держи голову в холоді, ноги в теплі, проживеш довгий вік на землі.
Держи ноги в теплі, голову в холоді, живіт в голоді — не будеш хворіть, будеш довго жить.
Добрі жорна усе перемелють.
Доброму камінню пісок не страшний.
Доки здоров’я служить, то людина не тужить.
Дуже слабий, як вчетверо вірьовка.
Здоровий, як вірьовка всемеро.
Здоровий, як циганова коняка: день біжить, а три лежить.
Здоровому все здорово.
Здоровий злидар щасливіший від хворого багача.
Здоровому все на здоров’я йде.
Здоров’я – всьому голова.
Здоров’я входить золотниками, а виходить пудами.
Здоров’я — краще багатства.
Здоров’я маємо — не дбаємо, а стративши — плачем.
Здоров’я в чистоті міцніє.
Здоров’я виходить пудами, а входить золотниками.
Здоров’я всьому голова.
Здоров’я живе обережністю.
Здоров’я приходить днями, а виходить годинами.
Здоров’я більше варте, як багатство.
Здоров’я за гроші не купиш.
Здоров’я – найдорожчий скарб.
Іржа залізо їсть, а чоловіка – хвороба.
Їж — не наїдайся; пий — не напивайся; говори — не договорюй; вперед— не заривайся; в середину — не мішайся; ззаду — не оставайся,— і будеш здоров.
Кого болять кості, той не думає в гості.
Люди часто хворіють, бо берегтися не вміють.
Міцний, як з клоччя батіг.
На похиле дерево і кози скачуть.
Найбільше багатство — здоров’я.
Не здужав третього хліба з’їсти.
На живому все заживе.
Паршиве порося і в петрівку мерзне.
Поганому животу й пироги вадять.
Подивись на вид та й не питай про здоров’я.
Помірність — мати здоров’я.
Світ великий — було б здоров’я!
Сміх краще лікує, ніж усі ліки.
Скрипливе дерево довше росте.
Скрипуче колесо довго їздить.
Старому та слабому годи, як малому.
Той здоров’я не цінить, хто хворим не був.
У кого що болить, той про те й гомонить.
У ворожки лікуватись – без здоров’я зостатись.
Хворому і мед гіркий.
Хоч мале, та вузлувате.
Череп’я довше живе, як цілий глек.
Часник сім хвороб лікує.
Як на душі, так і на тілі.
Як нема сили, то й світ не милий.
Ми бажаємо всім нам – бути здоровими і життєрадісними!

Немає коментарів:

Дописати коментар