Сьогодні бібліотечні чарівниці пропонують своїм користувачам, як маленьким так і дорослим, різноманітні огляди літератури, цікаві добірки інформації з найрізноманітніших питань. Бібліотекарі ведуть сторінки у соціальній мережі Фейсбук та розміщують дописи на блогах книгозбірень.
Черкаська центральна міська бібліотека для дітей представляє бібліомікс «Королівські манери, або мистецтво подобатись».
Добре вихована людина завжди викликає довіру, бажання спілкуватися. Сьогодні тема етикету стоїть дуже гостро у нашому суспільстві.
Етикет робить наше повсякденне життя кращим та приємнішим. Гарні манери згладжують гострі кути, оберігають особисті кордони і допомагають уникнути казусних ситуацій. Коли дитина з дитинства навчена цим правилам, їй набагато легше комунікувати в суспільстві, отримувати схвальні оцінки від вчителів та вибудовувати дружні відносини з однолітками.
Чим відрізняється етикет для дорослих від етикету для дітей?
Правила ввічливості і культура поведінки для дорослих і малят однакові, відмінності можуть бути лише в строгості щодо їх виконання.
Загальні правила етики.
Основне правило можна сформулювати так:
Дівчата мають перевагу перед хлопцями.
Жінки – перед чоловіками, старші перед молодшими.
Інваліди чи хворі перед здоровими.
Наприклад вони вирішують, чи починати з ким не будь розмову, першими входять до кімнати і т.д. При знайомстві роблять інакше: спочатку називають дівчині ім’я хлопця, старшому ім’я молодшого. Дівчатам, жінкам, людям похилого віку слід поступатися місцем у громадському транспорті.
По сходах хлопець повинен іти так, щоб мати можливість в разі необхідності допомогти дівчині. Тобто піднімаючись, знаходитися за нею, а спускаючись – перед нею. Якщо ти когось ненароком зачепив то обов’язково вибачся.
Щоб мати хороші манери, дуже важливо правильно тримати своє тіло. Потрібно зажди керувати своїми рухами: сидиш ти чи стоїш. Негарно ходити занадто швидко, перестрибувати через кілька сходинок. Руки при ходьбі повинні рухатися легко, природно. Упиратися руками в боки , засовувати їх в кишені – дурний тон.
Манера сидіти часто дозволяє судити про те наскільки людина вихована. Сидіти потрібно рівно на передньому краї стільця (до речі і для твоєї постави це дуже важливо), не розводь занадто коліна, не закладай ногу за ногу. Мовний етикет або етикет спілкування також має дуже велике значення.
Привітання. Хто повинен вітатися першим?
При зустрічі зі знайомими людьми обов’язково привітайся. Прийнято вітатися не тільки зі знайомими але і з людьми, які живуть по сусідству.
По встановленому звичаю, першими вітаються хлопці з дівчатами, чоловік з жінкою, молодший зі старшим. Якщо ти хочеш звернутися до когось з проханням то спочатку ввічливо привітайся, а потім вже перейди до справи. Зі знайомими людьми вітайся не тільки тоді коли ти впевнений в тому, що вони тебе помітили, але і тоді коли не впевнений чи помітили вони твою присутність. Неважливо, якщо ти в цьому випадку не отримаєш відповіді.
Якщо ти прийшов в гості не забудь, що той хто прийшов пізніше завжди вітається з усіма присутніми перший. Якщо ти прийшов , коли вже всі сидять за столом, повинен спочатку привітатися з дівчатами, а потім – з хлопцями.
Коли звертаються на «ТИ» а коли на «ВИ». У минулі часи писалися цілі трактати про те, як люди повинні звертатися один до одного. В наші дні це питання не здається таким складним. «Ти» звичайно кажуть один одному родичі, друзі, діти. Дорослі звичайно думка. На “Ви” звертаються до всіх незнайомих та старших від тебе людей.
Необхідно звертатися до всіх у ввічливій формі.
Розмова по телефону. В наші дні телефон став найбільш розповсюдженим засобом зв’язку, який допомагає в повсякденній робот і приватному житті. Не варто нагадувати, що не будь-який час підходить для розмов по телефону. Не слід телефонувати другу чи подрузі рано вранці чи пізно ввечері, а тим паче вночі.
Починаючи розмову не забудь привітатися, а закінчуючи попрощатися. Якщо в тебе гості, а тобі хтось телефонує зведи розмову до мінімуму. Окрема тема, це спілкування по телефону у людних місцях та громадському транспорті.
Часто доводить бачити, як хтось їдучи у автобусі чи тролейбусі розмовляє весь час по телефону долучаючи мимовільно до розмови всіх пасажирів у салоні. Це просто верх непристойності та невихованості.
Всім пасажирам транспорту зовсім необов’язково бути учасником вашої розмови з товаришем.
Коли тобі хтось телефонує, а ти знаходишся десь у місті або у громадському транспорті де навколо багато людей, то просто вибачся перед товаришем, поясни йому, що ти зараз не можеш розмовляти і передзвониш йому, коли будеш мати можливість.
Якщо ти запам’ятаєш всі ці прості правила і надалі будеш ними користуватися, то можна сказати, що ти оволодів найважливішими основами сучасного етикету, і це тобі ще не раз стане це в пригоді. Тому що виховані люди завжди мають перевагу над іншими.
Більшість правил етикету — неписані правила. Тому дітям буває складно пояснити необхідність їхнього дотримання: «Чого раптом я повинен це робити?», «Це ніде не написано». Важливо показати, які переваги в спілкуванні дає ввічливість.
Етикет у мережі
Уникати голосових повідомлень. Без попередження повідомленням – не телефонувати (окрім найближчого кола). Уникати повідомлень ВЕЛИКИМИ ЛІТЕРАМИ і з великою кількістю знаків оклику!!!!!!!!!!!!. Не пересилати повідомлення від однієї людини — іншій. Одне змістовне повідомлення не дрібнити на кілька уривків. Застосовувати цитування для відповіді на конкретну фразу. Якщо не маєте можливості відписати одразу, повідомляйте про прочитаний меседж і, можливо, зорієнтуйте, коли чекати на відповідь. Утримуватись від повідомлень у месенджері по роботі у неробочий час. Утім, листи можна писати незалежно від часу доби.
Бути ввічливим завжди — це стратегічна звичка, адже ніколи не знаєш, з ким насправді маєш справу і як в майбутньому можуть скластися стосунки.
Немає коментарів:
Дописати коментар