пʼятниця, 13 січня 2023 р.

Година спілкування «Привіт! Я – конфлікт».

Відомий французький письменник А. де Сент-Екзюпері назвав людське спілкування найбільшою розкішшю у світі. Спілкування людей досить складний і тонкий процес. І, на жаль, досить часто ми потрапляємо у ситуації, які визначаємо як конфліктні. Яку роль відіграють конфлікти у нашому житті? Як їх розпізнати, попередити, розв’язати? Про все це ми поговоримо зараз.

Конфлікт – це сутичка окремих людей чи груп, які виражають різні, а часом і протилежні цілі, інтереси і погляди.
Для виникнення конфлікту необхідна конфліктна ситуація. Хоча не кожна конфліктна ситуація веде до конфлікту. Повинен бути інцидент – збіг обставин, який є приводом для початку безпосередньої сутички сторін. Конфліктна ситуація – це сигнал про те, що виникла проблема.
Способи подолання конфліктів і вихід з них:


1. Спробуйте висловити проблему, що лежить в основі конфлікту, однією фразою, тобто чітко сформулюйте, через що стався конфлікт.
2. Визначте основних учасників конфлікту, тобто тих, хто був утягнений в конфліктну ситуацію.
3. Визначте проблемні точки, тобто безпосередню причину конфлікту.
4. Визначте точки зору обох конфліктуючих сторін на дану проблему, тобто з’ясуйте, чого домагаються конфліктуючі сторони.
5. Спільними зусиллями знайдіть шляхи виходу з конфліктної ситуації.
Щоб зробити правильні висновки з конфліктних ситуацій, запам’ятайте кілька порад.
1. Подумайте, який урок ви можете винести з конфлікту і яку користь можна отримати з цього сумного досвіду.
2. Не дозволяйте негативному життєвому досвіду збити себе зі шляху.
3. Визначте свою власну позицію і спирайтесь на неї, не допускайте впливу на неї інших людей.
4. Не давайте конфлікту підірвати віру до самого себе і знизити самооцінку.
5. Пам’ятайте: конфлікти – лише незначна частина вашого життя.
6. Позбудьтеся негативних емоцій, які залишилися після конфлікту: навчіться прощати самого себе; перечекайте, поки зникнуть пов’язані з конфліктом почуття; усвідомте, що інші можуть не так критично оцінювати вас і те, що трапилося, ніж ви самі.
7. Уникайте людей, які засуджують вас, прагніть спілкуватися з доброзичливими людьми.
8. Не витрачайте занадто багато сил, щоб переконати скептиків, або на спілкування з тими, хто не хоче вас слухати.
9. Будьте готові до спілкування з тими, у кого, на вашу думку, залишився неприємний осад після конфлікту.

Немає коментарів:

Дописати коментар