пʼятницю, 11 вересня 2020 р.

Черкаська центральна міська бібліотека для дітей представляє Пам’ятка батькам « Як подружити дитину з книгою»


Сьогодні книги стрімко втрачають свою популярність. І дорослі, й діти радше надають перевагу відпочинку за комп’ютером, ніж з книгою. Та й по необхідну інформацію частіше звертаються до Інтернет - служб, ніж до бібліотеки. У той час, як любов до книги, начитаність, літературний смак – це показники культурної, загально розвиненої, високоморальної особистості. Тож варто змалку долучати дітей до світу книг.
У тому, що в дитини немає інтересу до книги, найчастіше винні дорослі.
- Батьки проводять свій вільний час за комп’ютером, а не за книгою, та й дитині мало читають книжок, тобто не є для неї прикладом активного читача.
- Дорослі заохочують дитину до читання солодощами, не усвідомлюючи, що читання саме по собі має стати для дитини насолодою.
- Дорослі змінюють процес читання книжок переглядом мультфільмів, телепередач або, значно гірше, комп’ютерними іграми,які пропагують насильство, і дитячу психіку просто-таки атакують образи телепузиків, людино-павуків, людино-машин, страшних орків тощо.
Остання проблема постає сьогодні найгостріше. Адже віртуальна дійсність, створена телевізійним та Інтернет - простором, відриває дитину від життя, робить емоційно байдужою у реальних стосунках зі світом людей та природою.
І що робити батькам, якщо дитина не любить читати? Читання для дітей – як зробити його цікавим. Ось декілька порад для вас, шановні батьки.
ЯК ПОДРУЖИТИ ДИТИНУ З КНИГОЮ
- Надайте дитині відкритий доступ до книг: організуйте в доступному для дитини місці поличку, куточок, домашню бібліотеку з дитячими книжками; разом створюйте тематичні виставки; «лікуйте» зіпсовані книжки.
- Разом читайте та обговорюйте твори: влаштовуйте щоденні (щотижневі) сімейні читання книжок з подальшим їх обговоренням (зміст книжок та час визначається залежно від вікових, психофізіологічних та індивідуальних особливостей дітей).
- Переконайтеся, що ви добрий оповідач: володійте мистецтвом виразного читання, акторського виконання літературних творів.
- Добирайте книги відповідно до індивідуальних особливостей дітей: обрати відповідні твори допоможе психолог.
- Розглядайте й обговорюйте ілюстрації: таким чином, діти оволодівають умінням будувати розповіді, переказувати твори,а придумуючи назву до ілюстрації,вчаться узагальнювати свою розповідь, аналізувати і визначати головне в ілюстрації.
- Залучайте дітей до створення книжок власноруч: твори для книжок діти можуть обирати або складати самостійно, дорослий їх записує, діти малюють ілюстрації, разом скріплюють сторінки.
- Подавайте добрий приклад: багато читайте для себе і для дітей, ходіть разом до бібліотеки, в книжкові крамниці, пропонуйте дитині самостійно обирати книжки, цікаві їй.
Важливим чинником, який впливає на ставлення дитини до книги, є позиція, яку в цьому питанні займають значущі для неї дорослі – батьки, вихователі, вчителі.

Немає коментарів:

Дописати коментар